IbiochMiku

Knäck, nom nom^^!

Av Ibi och Miku - 2011-12-29 14:12

Moshi, idag gjorde jag och syrran knäck^^ nam nam! men hon envisades med att göra ännu mer!(det var redan tre fulla tallrikar med knäck!! och ändå ville hon göra mer! hon är godisgalning(och alla andra sorters sötsaker för den delen)) så det blev fem stycken!! åhhåå vi kommer bli feta! Men det är så otroligt goda!^^ men på köpet blir man ju tråkigt nog en aning tjockare också! Attans...Men igår gjorde jag sushi! de var jätte goda! och syrran blev avundsjuk, så jag lovade att göra dem någon gång( vi skulle grava lax till julen, men den tog så lång tid så den är klar nu, och jätte bra till sushi!) Och jag red också en snabbis igår, det var roligt, för det var evigheter sen jag red. Hoppas på att få rida idag också(och syrran som inte fick igår hihi) Men snart är det nyår också! så då passar det ju bra med massa knäck då också.

   


Mikus och Syrrans knäckrecept!

1½ dl socker

1 dl ljus sirap

½ dl mörk sirap

1 kryddmått bakpulver( Om du vill ha mjukare knäck)

50 g smör


Koka i tjockbottnad kastrull och gör knäckprovet, rinner den inte är den klar att hällas i formarna!

Och sen låt den stelna och sedan............ÄT!


De är garanterat gott till 100%!

// Miku

 
 
Emma

Emma

31 december 2011 11:23

fin blogg, kolla gärna in min med och släng gärna in en kommentar om du har lust med det. följa varandra via bloglovin? :)

http://www.emmawidahl.blogg.se

Ibi och Miku

31 december 2011 11:42

Tack^^ visst det kan jag göra. Men jag är inte med på bloglovin tyvärr.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards